Budowa sklepów internetowych to nie jest coś, czemu sprzedawca może się oprzeć

Sprzedaż internetowa kwitnie. Coraz częściej i chętniej korzystamy z wirtualnych zakupów. Jest szybko i prosto. A sprzedawcy stacjonarni by nadążyć za trendami powinni jak najszybciej pomyśleć o budowie dobrego sklepu… e-sklepu.

Budowa sklepów internetowych to już nie jest widzimisię, to konieczność

Budowa sklepów internetowych ruszyła pełną parą już w czasie pandemii. Wówczas całe nasze życie z dnia na dzień zostało zatrzymane i częściowo wciągnięte w sieć.  W ten wirtualny świat  weszła także część sprzedawców. A ci co do tej pory tego jeszcze nie zrobili (lub zrobili, a efekt jest mizerny) powinni jak najszybciej przemyśleć swoją strategię sprzedażową i poszukać informacji o tym jaka agencja interaktywna potrafi zbudować dobry sklep internetowy.

Dlaczego? Bo jak wynika z danych  Gemius aż 77 procentów internautów choć raz kliknęło „kupuję” przez internet. I śmiało możemy przewidywać, że trend kupowania przez internet szybko nie minie. A wręcz odwrotnie, że się coraz bardziej rozkręcać…

Projektowanie stron internetowych zostaw agencji interaktywnej

Wiemy co trzeba zrobić. Ale jak to zrobić?  Nie jest proste tworzenie stron internetowych. Niemcy, Francuzi, Hiszpanie mają mają na to swoje sposoby i swoje wymagania. Ale Polacy też. Projektowanie stron internetowych warto rozpocząć od rozpoznania właśnie grupy docelowej, czyli osób którym będziemy chcieli coś sprzedawać. Jeśli naszą ofertę kierujemy za granicę, to w pierwszej kolejności zbadajmy trendy, upodobania danej narodowości. Prowadząc analizę warto też ustalić, do kogo konkretnie będą kierowane dane usługi (czy to młodzi ludzie, starsi, w średnim wieku, kobiety, mężczyźni, z jakim wykształceniem etc.).

Budowa sklepów internetowych usprawni działanie biznesu

Z kolei od strony technicznej warto wiedzieć, że większość sklepów jest budowana w oparciu o oprogramowanie PrestaShop i Woocommerce, które posiada dużo modułów i wtyczek, co umożliwia budowę naprawdę zaawansowanych maszyn sprzedażowych. Są one nie tylko oknem do wirtualnego świata handlu, ale także elementem ułatwiającym i usprawniającym funkcjonowanie całej firmy. I tak dla przykładu e-sklep można spasować z programami księgowo-magazynowymi, faktury są wystawiane automatyczne w formacie PDF. Z panelu administora można zarządzać zamówieniami czy śledzić przesyłki, albo wysyłać powiadomienia dla klientów. Taki e-sklep może być kompatybilny z platformami firm kurierskich i sprzedażowymi typu allegro. Można go także zintegrować z socialmediami. Możliwe jest także wbudowanie panelu odpowiedzialnego za automatyczne naliczanie rabatów czy wysłanie newsletterów z ofertami, bonami rabatowymi etc.

Nie ma wątpliwości, że wirtualny sklep usprawni działanie biznesu.