Płatny ruch na stronie www – co warto wiedzieć?

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to kluczowy element kampanii SEO, dzięki któremu można przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Ze względu na dużą konkurencyjność przebicie się wśród innych firm z danej branży nie jest łatwe. To właśnie dlatego wielu przedsiębiorców chcąc stać się widocznymi dla klientów decyduje się na zainwestowanie w płatny ruch na stronie, który w szybkim czasie pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów.

Płatny ruch na stronie internetowej – co warto wiedzieć?

W przypadku małych kampanii reklamowych zwiększenie zainteresowania stroną internetową odbywa się za pośrednictwem naturalnych linków, po kliknięciu których odbiorca zostaje bezpośrednio przeniesiony do witryny. W celu osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania kluczowe znaczenie ma odpowiednie pozycjonowanie z wykorzystaniem m.in. fraz SEO związanych z branżą i usługami oferowanymi przez firmę. Na tej podstawie Googlebot tworzy listę linków, na górze umieszczając te, które najlepiej pasują do słów kluczowych w wyszukiwarce. Organiczne wyniki znajdują się jednak poniżej sponsorowanych rozliczanych w modelu pay per click. W takich kampaniach firma płaci za każde przekierowanie użytkownika na docelową stronę. Inne formy sponsorowanej promocji to m.in. retargeting i reklama displayowa. Dzięki płatnemu ruchowi na stronie można efektywnie zwiększyć konwersję, pozyskać klientów, co ma korzystne przełożenie na dochody firmy.

Jak zdobyć zaufanie klientów?

Wysokie wyniki w wyszukiwarce nie są gwarancją sukcesu. Trzeba pamiętać, że przy wyborze docelowej witryny klienci biorą pod uwagę wiele czynników, w tym m.in. jakość oferowanych usług. W ramach kampanii reklamowej warto zatem uwzględnić działania mające na celu budowanie trwałych relacji z odbiorcami, a nie jedynie zwiększenie zainteresowania usługami. Świetnym rozwiązaniem są płatne opinie w Google. Dzięki pozytywnym recenzjom firma zyskuje większe uznanie w oczach klientów. Pozytywne opinie Google wyświetlane są w wizytówce firmy Google Maps. Powinny one dotyczyć kwestii, które najbardziej interesują klientów, systemu zwrotów, formy płatności, jakości produktów itp.  Firmy pragnące uzupełnić swoją wizytówkę w Google Maps o pozytywne komentarze, najczęściej korzystają z usług profesjonalnych agencji. Dzięki temu zyskuje się pewność, że udostępnione opinie będą naturalne, przypominające krótkie recenzje, które piszą zwykle klienci w sklepach internetowych, witrynach usługodawców itp.

Płatny off-site – link building

Linki sponsorowane to hiperłącza przekierowujące do strony, które pojawiają się na innych witrynach. Ukryte są one pod słowami kluczowymi wpisywanymi w wyszukiwarkę Google.  Płatne odnośniki wykorzystuje się w ramach kampanii link building. Dzięki nim można zwiększyć ruch na stronie, zyskać zaufanie klientów, dotrzeć do licznej grupy odbiorców itp. Backlinki rozpoznawane są ponadto przez Googleboty, a co za tym idzie, wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Płatne hiperłącza mogą pojawiać się w mediach społecznościowych, katalogach, sponsorowanych artykułach blogowych, forach itp. Liczba backlinków zależy od wielkości inwestycji. Co więcej, firma może wybrać miejsca, w których pojawią się hiperłącza. Warto pamiętać, że najwięcej korzyści przynosi dywersyfikacja linków, czyli podpinanie ich nie tylko pod teksty, ale i grafiki, materiały audiowizualne itp. Tego typu odnośniki są bowiem najlepiej pozycjonowane.

Płatny ruch na stronie powinien obejmować wiele zróżnicowanych form marketingu. Dzięki takiemu podejściu można zwiększyć zainteresowanie klientów, a ponadto nawiązać z nimi trwałe relacje.